یادداشتهای یک اطلاع رسان

وب نوشت های زهره نیکخواه دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی درباره کتابداری و اطلاع رسانی

یادداشتهای یک اطلاع رسان

وب نوشت های زهره نیکخواه دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی درباره کتابداری و اطلاع رسانی

آسایش و راحتی یا کار....؟

 

به نظرم کسانی که در شهر محل زندگیشون تحصیل می کنن خیلی خوش به حالشونه و آب تو دلشون تکون نمی خوره و تکلیفشون با خودشون معلومه و می دونن چیکار می کنن در عوض یه دانشجوی شهرستانی مثل من که باید برای درس خوندن بره یه شهر دیگه . فکرشو بکنین هزار تا گرفتاری داره اول و مهم تر از همه اینکه باید دوری از خانواده اش رو تحمل کنه و به دوری از اونا عادت کنه ( کاری که هنوز بعد از 5 سال دانشجویی در شهر غریب برای من اتفاق نیافتاده ) . دومین مشکلی که برای من هست اینه که به خاطر همین رفت و آمدهای بین تهران و شهرمون از اونجا مونده و از اینجا رونده هستم مثلا من دوست دارم همزمان با تحصیل کار کنم ولی به خاطر همین رفت و آمد ها نه می تونم تو تهران کار پیدا کنم ( چون اگه بخوام تو تهران کار پیدا کنم باید اونجا موندگار بشم که برای من تصورش هم غیر ممکنه ) و اگه بخوام تو شهرمون این کارو بکنم باید هر هفته دو روز برم تهران و برگردم! و اتفاقا این تصمیم رو هم داشتم و قرار بود در دانشگاه علمی – کاربردی شهرمون تدریس کنم و این کار تقریبا اوکی هم شده بود ولی یهو نظرشون عوض شد با اینکه وقتی من درخواست دادم کاملا استقبال کردن و گفتن که شدیدن نیاز داریم ولی بعدا بدون هیچ دلیل منطقی گفتن که نمی شه !!! و خودم حدس می زنم که بابام زیر آبم رو پیش رییس دانشگاه که از آشناهاست زد . آخه خانواده و بخصوص بابام شدیدا با این کار مخالفن و میگن که اگه تو این کارو بکنی اونوقت ما باید هر هفته تا تو بری و برگردی نصف جون بشیم و میگن دوبار بری و برگردی خودت هم پشیمون میشی...خب اونوقت به نظر شما من چیکار باید بکنم ....بشینم و دست روی دست بزارم تا فرصتها یکی پس از دیگه از دست بره ؟  

نظرات 1 + ارسال نظر
ال مختار شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:29 ق.ظ

به نظر من انسان در سختی و شرایط دشوار تبدیل به انسانی قوی وقدرت مند میشه شما بهتر است در کنار درس کاری هم برای خودت دست پا کنی به سختیهای اون هم عادت می کنی مگه ماشهرستانی ها شرایط مشابه شما را نداریم تازه با مشکلات بیشتر در هر صورت به قول بزرگی ( انسان است که شرایط را بوجود می آورد ) سختیها هم برای خودش سرشار از زیبایی است وشاید به جرائت بتوان گفت رفت وآمد ها در بین مسیر شهرستان وتهران خود کلاسی است بس بزرگتر از کلاسهای دانشگاه آزاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد